Uutiset

Ruokatarinani-kampanja esittelee elintarvikeyrittäjyyttä

Ruokatarinani -kuvauksissa Närpiön Jäätelötehtaalla. Kuva Päivi Töyli.
55Lukenut

Ruokatarinani -videoissa pienet elintarvikeyritykset kertovat mikä heitä innostaa yrittäjyydessä, millainen on yrittäjän arkipäivä ja millaista on työskennellä lähiruoan, luomun ja luonnontuotteiden parissa. Kuudella eri puolella Suomea kuvatulla videolla vieraillaan Pohjois-Karjalassa Puromäen puutarhassa, Pohjanmaalla Närpiön Jäätelötehtaalla, Pohjois-Savossa Pohjolan Hedelmä -tilalla, Etelä-Pohjanmaalla Namituvassa, Kymenlaaksossa Paavolan kotijuustolassa ja Uudellamaalla Piian Herkuissa.

Videoihin voi tutustua seuraavien kanavien kautta ja tekstitykset suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi löytyvät Aitoja makuja -soittolistoina:

#Ruokatarinani-kampanjan ideana on esitellä ruoka-alan moninaista yrittäjyyttä. Samalla kerrotaan, millaisia mahdollisuuksia pienyrittäjyys tarjoaa esimerkiksi elintarvikealaa opiskeleville, ammatinvaihtoa miettiville tai muuten vaan alasta kiinnostuneille.

Kannustamme myös kaikkia elintarvikeyrittäjiä jakamaan oman tarinansa sosiaalisessa mediassa hastagilla #ruokatarinani.

Videot tuotettiin Lähiruokaa, luomua ja luonnontuotteita – Ruokasektorin koordinaatio -hankkeessa ja ne kuvasi ja editoi Bonzu / https://bonzu.fi. Hanketta rahoittaa maa- ja metsätalousministeriö ruokaketjuhankkeena.

Kirjoittaja
Päivi Töyli
Helsingin yliopisto Ruralia-instituutti